19 септември, 19.00 часа, Дом на културата „Борис Христов“ (бившия Синдиндикален дом)
КЪРВАВА СВАТБА
от Федерико Гарсия Лорка
Участват: Нина Илиева, Ива Вълкова, Мариета Калъпова, Ива Николова, Лиляна Шомова, Сергей Константинов, Адриан Филипов, Георги Ангелов, Нина Петрова/Деница Цекова, Илиана Попова/Габриела Симеонова, Марияна Петрова/Хелена Фард, Ивана Бобойчева/Детелина Станева, Василена Колева/Исабел Иванова, Божидар Стайков/Веселин Михайлов
„Ти си мислиш, че времето лекува всичко, че стените всичко затулят.
Ала не е така, не е така. Аз вече знам това.”
Веднъж родена, може ли любовта да умре? Ако двама души се разминат веднъж, няма ли пак да се срещнат? Ако смъртта покоси единия от тях, нима другия няма да го съживява в своите мисли? Времето може ли да излекува напълно? Могат ли дебелите стени и траурните дрехи да заключат чувствата вътре и никога да не ги пуснат на свобода?
„Кървава сватба” е за устрема към другия и за съдбоносното разминаване с него. За нереализираната страст, която тласка човека към саморазрушение и смърт. За тъмните бури в човешката душа, които трудно могат да се укротят. За пропастта, която постоянно ни тегли към себе си. За ирационалността на човешките влечения. Но и за постигнатата любов – макар и само за един-единствен миг, макар и с цената на всичко – любовта се случва. Двете души се срещат, сливат се за миг и след това се разделят завинаги… За да заживее споменът.
Маргарита Мачева е родена в гр. Плевен. Възпитаник е на студията към Драматично-куклен театър „Иван Радоев” с ръководители Адриан Филипов и Богдан Петканин. В момента е студент последна година в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов”, специалност режисура за драматичен театър в класа на проф. Пламен Марков. Учебните й работи са по текстовете: „В полите на Витоша” от Пейо Яворов, „Хълмове като бели слонове” от Ърнест Хемингуей, „Вуйчо Ваньо” от Антон Чехов, „Стълбище” от Людмила Петрушевска. Била е асистент режисьор на проф. Пламен Марков в „Ричард III” от Уилям Шекспир (Драматичен театър „Стоян Бъчваров”-Варна) и в „Гленгари Глен Рос” от Дейвид Мамет (Учебен театър НАТФИЗ и Драматичен театър „Стоян Бъчваров”- Варна), както и на Стайко Мурджев в „Крал Лир” от Уилям Шекспир (Драматичен театър „Н. О. Масалитинов” – Пловдив). „Кървава сватба” е първият й спектакъл в професионален театър
МАРГАРИТА МAЧЕВА:
Пиесата е много интересна, става дума за любов, за страст, за убийства, за отмъщения, за чест. Много стабилни ценности, които е хубаво да се разглеждат понякога от изкуството, защото се позабравят. Може да изглеждат остарели, но са истински.
„Кървава сватба“ е много тежка пиеса, защото ролите са сериозни, а формата на изказ е почти поезия.
Стремежът ми е да заложа главно на словото и движението. Работя с хореографа Милен Петров, който е бивш примасолист на балет „Арабеск“, но от няколко години работи в различни театри и помага за пласирането на актьора по сцената. Бягам от битовата стилистика, като в тази връзка и декорите са условни. (В. „БГ Север“)